Inkluderingstilskudd
Oppdatert 13. mars 2024
Et tilskudd til arbeidsgiveren din når du trenger å tilrettelegge arbeids- eller tiltaksplassen.
Det finnes også informasjon om inkluderingstilskudd til arbeidsgivere.
Innhold
Et tilskudd til arbeidsgiveren din når du trenger å tilrettelegge arbeids- eller tiltaksplassen.
Det finnes også informasjon om inkluderingstilskudd til arbeidsgivere.
Hvem kan få?
Kopier lenkeLenken er kopiertHensikten med tilskuddet er å kunne prøve ut eller gjøre det lettere å ansette deg som er i et tiltak gjennom NAV eller som har et særlig tilrettelegging- og oppfølgingsbehov.
Hva er tilbudet?
Kopier lenkeLenken er kopiertHva dekker tilskuddet?
Tilskuddet kan kompensere for kostnader som arbeidsgiveren har.
Eksempler er
- eksterne ressurser for å vurdere behovet for tilrettelegging
- ekstra innkjøp av møbler
- arbeidshjelpemidler
- personlig utstyr
- IKT-hjelpemidler, programvare, lisenser forsikring m.m.
- kurs og kortere opplæringstiltak for å kunne utføre arbeidet
Hva dekkes ikke?
Medisinsk behandling eller hjelpemidler som kan dekkes etter folketrygdloven § 10-5, blir ikke dekket gjennom inkluderingstilskuddet.
Ordinære kostnader ved ansettelse blir ikke dekket gjennom inkluderingstilskuddet.
Hvor stort er tilskuddet?
Tilskuddet fra NAV kan dekke arbeidsgiverens utgifter opp til et maksimalbeløp på 149 100 kroner.
Hvordan kan du få?
Kopier lenkeLenken er kopiertTa kontakt med NAV-kontoret der du bor hvis du vil høre om mulighetene.
Det er arbeidsgiveren din som søker om tilskuddet.
Hva sier loven?
Finner du ikke svaret her? Ta kontakt med oss
Chat med oss
Du møter først chatbot Frida som har døgnåpent. Mellom klokken 9 og 15 på hverdager kan du be Frida om å få chatte med en veileder.
Skriv til oss
Send beskjed eller nye opplysninger i saken din. Du kan også sende spørsmål.
Svartid er 4 arbeidsdager. Hvis du vil ha svar raskere, kan du bruke chat.
Ring oss på 55 55 33 33
Åpent hverdager kl. 9–15. Vi kan ringe deg tilbake hvis ventetiden er over 5 min.
Se flere telefonnummer og tastevalg